APA YG PERLU DIBUAT JIKA SPARE YANG BARU KELUAR DARI STOR DAN HENDAK DI PASANG PADA PESAWAT.
1. Periksa samaada spare tadi ada “serviceable label” dimana telah di tandatangan di cop dan bertarikh.
2. Periksa spare tadi tu P/NO yang betul seperti yang di minta / atau sama seperti yang terdapat dalam IPC
3. Periksa P/no dan S/NO pada spare sama dengan tercatat pada “serviceale label”.
4. Periksa juga “Batch Number” telah di isu keluar.
5. Periksa spare tadi ,dan pastikan di bungkus dengan baik, tiada tanda-tanda kecacatan( evidence of damage) atau tercemar (contamination)
6. Perikasa tarikh luput(shelf life) spare yang berkenaan.
7. Periksa status ubah suai ( Modification status) jika ada..
8. Buang (Drain) inhibiting oil pada spare berkenaan dan masukkan semula operating fliud (if applicable ).
SOALAN MENGUJI MINDA
· Apa yang di Cop pada “serviceable label” ?
· Apa itu “Batch Number”?
· Apa spare yang dimaksudkan spare contamination?
· Apa itu “self life”?
· Apa itu “inhibiting oil”?
No comments:
Post a Comment
Jika ada idea baru tolong beri cadangan