KESELURUHAN FUEL SYSTEM BAGI KING AIR 350 TERDIRI DARI POLYURETHANE RUBBER BLADDER TYPE CELL TANK DAN INTEGRAL WET WING TANK.
· INTEGRAL WET WING TANK – SEBAHAGIAN DARIPADA AIRCRAFT STRUCTURE KEBIASAANNYA PADA WING,TELAH DI GUNAKAN DAN DI SEALED OFF DAN BAGI MEMBENTUK FUEL TANK. IANYA DIPANGGIL WET TANK (WET WING).
· BLADDER TYPE CELL TANK - POLYURETHANE RUBBER /FABRIC BAG YANG DI PASANG PADA BAHAGIAN PESAWAT UNTUK MEMBENTUK CELL DAN DI GUNAKAN UNTUK MENYIMPAN (HOLD) FUEL.
· FUEL TANK SYTEM INI TERDIRI DARIPADA:-
1 X NACELLE TANK,
2 X LEADING ADGE
2 X BOX TANK
1 X INTEGRAL WET TANK
TANK-TANK INI TELAH DI SAMBUNG SESAMA SENDIRI DAN FUEL DIHANTARI KE NECELLE TANK SECARA GRAVITI. JUMLAH KESELURUHAN YANG BOLEH DIGUNAKAN ( USABLE FUEL) BAGI KEDUA-DUA WING IALAH 386 GALLONS DAN DI MONITOR OLEH SATU INDICATOR BAGI SETIAP WING. FUEL FILLER CAP PULA BOLEH DI DAPATI PADA BHG BERHAMPIRAN LEADING EDGE PADA SETIAP WING.
· UNTUK SYSTEM AUXILIRY PULA, TERDIRI DARI PADA SEBUAH FUEL TANK BAGI SETIAP WING. SETIAP TANK DI SEDIAKAN DENGAN FUEL FILLER CAP NYA SENDIRI. JUMLAH KESELURUHAN FUEL YANG BOLEH DIGUNAKAN BAGI SETIAP TANK IALAH 79.5 GALLONS. AUX FUEL SYSTEM INI MENGGUNAKAN ‘JET PUMP’ UNTUK PINDAHKAN FUEL KE MAIN FUEL SYSTEM
No comments:
Post a Comment
Jika ada idea baru tolong beri cadangan